Om Sorø Klatreklub

Sorø Klatreklub er en mindre Klatreklub, som tilbyder træning i klatrediciplinen bouldering.

Klatring for medlemmer

Det er muligt for alle, både børn og voksne at træne i klubben. Der tilbydes holdtræning for børn i forskellige aldre hver tirsdag kl. 17.00, kl.18.00 og kl. 19.00. Til de tre hold er der tilknyttet en træner samt en hjælpetræner.

Onsdag 16:30 til 17:00 er der hold træning for alders gruppe 10+

Torsdag kl. 17.30-18.30 er der træning for unge og voksne, hvor der er tilknyttet en træner.

Du kan tilmelde dig og læse mere om de forskellige holdtyper her
Fri klatring
Ud over de faste træninger om tirsdagen kan voksne over 18 år at klatre i klubben 24 timer i døgnet, alle årets dage. Som medlem kan du få tildelt en kode til klatreklubben, og har dermed mulighed for at komme på tidspunkter der passer dig.

Klatring for ikke-medlemmer

For personer der ikke er medlem af klubben, er det muligt at klatre i klubbens åbningstider, eller efter aftale med en af klubbens medlemmer.

Du kan finde klubbens åbningstider her:

Aktiviteter i løbet af året

Udover den ugentlige træning i klubbens egne lokale, bliver der hvert år arrangeret klatreture til klatreklubber i andre danske eller udenlandske klubber. Derudover er der typisk også en klatretur til Bornholm og Sverige.

Konkurrencer

Hver år afhold Sorø Klatreklub vores eget klubmesterskab, som plejer at være en rigtig hyggelig dag, hvor der er mulighed for at vinde gode præmier, som vi typisk har været sponsoreret for Friluftland eller lignende.

Derudover bakker Sorø Klatreklub op omkring konkurrence for både juniorer og seniorer rundt om i landet. Der vil typisk blive arrangeret fælleskørsel for deltagerene.

Placering

Sorø Klatreklubs faciliteter finder du i Pedersborg, som ligger 3 km nord for Sorø bymidte. Adressen er:

Sorø Klatreklub
Fuldbyvej 4U
4180 Sorø

Du finder Sorø Klatreklub her

Nordea: 2300 0717280806

MobilePay:  box06813

Historie

Sorø Klatreklub blev grundlagt i 2013. Klubben startede godt ud og har siden start haft en jævn udvikling. Klubben har på nuværende tidspunkt ca. 60 medlemmer.

Følg klubben på Facebook